Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Skywind – poznaj kulisy produkcji moda odtwarzającego Morrowinda na silniku Skyrima
W Sieci pojawił się kolejny film poświęcony modyfikacji Skywind – bardzo ambitnemu projektowi odtworzenia wydanej w 2002 roku gry The Elder Scrolls III: Morrowind przy użyciu technologii, którą studio Bethesda Softworks zastosowało blisko dekadę później przy The Elder Scrolls V: Skyrim. I chociaż twórcy moda – od niedawna figurujący pod nazwą TES Renewal Project – nie skąpią nam materiałów ze swojej produkcji, omawiany tu film jest o tyle wyjątkowy, że mamy do czynienia z trwającym aż 12 minut dziennikiem dewelopera. Jednak niech nie zniechęci Was to określenie – wypowiedzi twórców (a właściwie twórcy, bo tekst jest czytany przez jedną osobę) stanowią zaledwie tło dla tego, co najważniejsze, czyli licznych ujęć ukazujących samego Skywinda i jego różne aspekty.



Czego ciekawego można dowiedzieć się z omawianego dziennika? Na pierwszy plan wysunięto sprawę rzemiosła – na starej-nowej wyspie Vvardenfell znajdzie się miejsce nie tylko dla form wytwórstwa znanych ze Skyrima, ale również niedostępnych wcześniej zajęć, na czele z krawiectwem. Nowością będzie również konieczność zdobywania recept, planów i innych tego typu rzeczy (drogą eksploracji, wykonywania zadań etc.), aby tworzyć przedmioty. Ponadto film wyraźnie pokazuje, że zastosowany zostanie system dialogowy stanowiący hybrydę rozwiązań z Morrowinda i ze Skyrma – z jednej strony możliwe do wypowiedzenia kwestie będą odzwierciedleniem występującego w „trójce” systemu „wertowania encyklopedii”, zaś z drugiej wykorzystany zostanie intefejs z „piątki”. W dodatku wszystkie wypowiedzi bohaterów niezależnych zostaną nagrane, lecz twórcy mogą nie poradzić sobie z tym zadaniem bez dodatkowej pomocy ze strony fanów.

Poruszono również kwestię muzyki – grupa TES Renewal Project komponuje własne utwory, lecz czerpie wzór z oryginalnej ścieżki dźwiękowej, stworzonej przez Jeremy’ego Soule’a. Do tej pory powstał około dwugodzinny soundtrack, a omawiany film daje możliwość przesłuchania niewielkiej jego części. Rzecz jasna, nie mogło zabraknąć także tematu grafiki – jak wiadomo, deweloper zamierza upiększyć każdy model i każdą teksturę, jednocześnie zachowując wyjątkową atmosferę wyspy Vvardenfell. Warto zwrócić tutaj uwagę na mnogość prac koncepcyjnych, które powstały w toku prac nad Skywindem, by pomóc twórcom opracować nowy wygląd co trudniejszych do uchwycenia lokacji, postaci czy stworzeń.

Niestety, choć grono ludzi zaangażowanych w omawiany projekt stale rośnie i liczy sobie w tej chwili więcej niż 70 osób, TES Renewal Project nadal nie podaje, kiedy prace nad Skywindem mogłyby zostać ukończone. Co więcej, obecnie nie ma już możliwości wypróbowania modyfikacji (ze względu na bardzo wczesny stan prac, jak piszą twórcy). Pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość albo udzielić swoich talentów i dołączyć do grona deweloperów.

Źródło:
"Draug" - GRY-OnLine
Klemens
2014-04-21 10:16:59
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow